דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איסוף מידע מהותי 

מאת    [ 05/06/2009 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2405 פעמים ]

לחברות גדולות משאבים ניכרים המיועדים לאיסוף מידע. לפני קבלת החלטות מהותיות, הן עורכות מחקרי שוק, סקרים טלפוניים, קבוצות מיקוד, אוספות או רוכשות מידע ממאגרים בחו"ל וכדומה. לעסק הקטן אין משאבים לערוך מחקרים או לרכשם, עליו לאסוף מידע. בכתבה זו אציג מספר צמתים בהן נדרש מידע, דרכים ושיטות לאיסופו.

- החלטה על פרסום
נניח שאתם מתלבטים האם לערוך קמפיין מודעות בעיתון מקומי מסוים. העיתון מוכר לכם והמחיר המוצע סביר. אבל אין לכם מושג האם קמפיין פרסום בעיתון הספציפי הזה יעבוד, זהו מידע מהותי שכדאי לברר לפני קבלת ההחלטה. להלן צעדים מומלצים לאיסוף מידע:
? בדקו האם עסקים הדומים לשלכם מפרסמים בעיתון הנ"ל.
? הכינו רשימה של 4-6 מפרסמים באותו עיתון, שעסקיהם דומים לשלכם אך אינם מתחרים בכם ישירות.
? הרימו טלפון לכל עסק כזה, הציגו עצמכם ואמרו שאתם שוקלים לפרסם בעיתון וחשוב לכם לשמוע האם המודעות עובדות.
? הציגו שאלות קונקרטיות כגון: האם המודעות הניבו פניות של לקוחות, כמה פניות מגיעות מכל מודעה, האם הפניות איכותיות, האם הם ממליצים וכו'.
- הקמת אתר
הקמת אתר או שדרוגו, הינם צורך שכיח עבור העסקים הקטנים. לעיתים קרובות אתם מקבלים המלצות והפניות למקימי אתרים שונים. מדובר בהחלטה מהותית עבור העסק וחשוב לקבל אותה בצורה מושכלת ועם כמה שיותר מידע מקדמי שיתמוך בהחלטה. להלן מידע אותו אני ממליצה לאסוף לפני קבלת ההחלטה על חברת אתרי האינטרנט:
? עשו סריקה של המתחרים שלכם, הישירים, המיידיים והרחוקים יותר.
? התעמקו באתרים הללו על מנת להתרשם ממקצועיותם ואיכותם.
? בדקו איזו חברה הקימה את האתרים המקצועיים והאיכותיים.
? פנו לפחות לשלוש חברות אינטרנט, עליהן קבלתם המלצות ולחברות נוספות שהתרשמתם ממקצועיותן.
? היכנסו לאתרים של חברות האינטרנט, לאייקון "לקוחות" וצפו באתרים אותם הקימו.
? אספו רשימה של כחמישה עסקים דומים אך שאינם מתחרים בכם ישירות.
התקשרו אליהם, הציגו עצמכם ואמרו שאתם שוקלים להקים אתר באמצעות החברה הנ"ל ושהנכם מעוניינים לקבל חוות דעת.
? שוב - הציגו שאלות קונקרטיות כגון: האם החברה מקצועית, האם היא עומדת בלוחות זמנים, האם היא אמינה, האם הם שבעי רצון מהשירות שהחברה מספקת ומתחזוקת האתר שלה, האם ממליצים על החברה וכו'.
- מחירים מקובלים בשוק
המידע בנושא מחירים אותם גובים המתחרים שלכם בשוק מהותי עבור כל עסק. לעיתים קרובות המידע זמין וידוע, מה לעשות כשהמצב אינו כזה:
? לעיתים קרובות לקוחות שלנו הינם מקור מצוין למידע על מתחרים.
? אספו חומר כתוב של המתחרים כגון עלונים, מחירונים, לוח פעילות, קטלוגים, מודעות.
? בצעו איסוף מידע בשיטת הלקוח המדומה. מדובר בשיטה לפיה אתם מדמים עצמכם ללקוח ופונים למתחרים על מנת לקבל מידע. מומלץ לדמות עצמכם ללקוח שכיח המייצג מכנה משותף רחב של לקוחות ואינו לקוח ייחודי וחריג. אפשר ואף רצוי שהפנייה תיעשה על ידי קרובים או חברים שלכם.



יועצת ומלווה עסקים קטנים.
לאחר 18 שנים בתפקידי ניהול בכירים / סמנכ"ל בחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות, מיישמת בהצלחה מזה 7 שנים את הידע והניסיון של הבינלאומיים והגדולים בעסקים קטנים.
http://www.patentmarketing.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב